Vizuálny tuning je rýchlym a celkom jednoduchým spôsobom, ako svoje auto odlíšiť od ostatných a dodať mu jedinečný vzhľad Aby bol efekt trváci a čo najlepší, je potrebné vybrať si kvalitu Doplnky Stylla sú vyrobené zo sklolaminátu a presne tvarované pre konkrétne modely Tým pádom je zabezpečená jednoduchá montáž, maximálna kompatibilita a perfektný vzhľadATEST 8SD 3618 potvrdzuje schválenie pre prevádzku na pozemných komunikáciách Spojler môžete bez obáv inštalovať na svoj automobil, bez toho aby ste sa následne stretli s problémami na STK či pri cestnej kontroleMontáž sa prevádza nalepením, alebo priskrutkovaním pomocou samorezných skrutiekHlavné výhody stylingových doplnkov Stylla:- Navrhované pre konkrétne modely- Maximálna kompatibilita- Jednoduchá montáž- Vyrobené z kvalitného sklolaminátu- Pripravené na lakovanie- Dodajú vášmu autu šmrnc- ATEST 8SD 3618 potvrdzuje schválenie pre prevádzku na pozemných komunikáciáchNávod na montáž spojlera značky StyllaAby sme predišli akýmkoľvek problémom, prečítajte si prosím pozorne nasledujúce:Priložte spojler na miesto určené k automobilu a zistite, či správne pasuje a nedošlo z našej strany k omylu ( napr zámene ) a naozaj ste obdržal / a to, čo ste si objednal / aSpojler vizuálne skontrolujte, či nie je viditeľne poškodený Osobitnú pozornosť venujte miestu spoja vrchnej a spodnej časti spojlera Spojler je síce vyrobený z veľmi kvalitných a húževnatých kompozitných materiálov a odoláva takmer všetkému, ale miesto spoja je zraniteľné a v prípade pádu spojlera na tvrdý podklad stranou spoja môže spôsobiť vlasovú trhlinu, zreteľne viditeľnou až po nalakovaní ( a to je už neskoro ) Toto poškodenie je ojedinelé a náhodné, ale zvlášť, ak ste si spojler nechali doručiť prostredníctvom prepravnej spoločnosti, skontrolujte toto dôkladne Až potom spojler podstúpte povrchovej úpraveVšeobecné informácie k montáži :Ak je to technicky možné, sú takmer všetky spojlery opatrené vnútornými kovovými závitmi M5 ( M6 ) a je teda možné ich ako montovať, tak samozrejme aj lepiť Rozhodnutie je na Vás, preto nasledujúce návody a odporúčania sú univerzálne pre všetky možnostiUpozorňujeme, že za škody spôsobené nesprávnou či odfláknutú montážou nezodpovedáme, preto, ak si s kvalitou vlastnej montáže nebudete istí, zverte ju niektoré z odborných dielní či autoservisu Odporúčanie: zo skúseností a vykonaných skúšok v prípade použitých kvalitných lepidiel vieme, že lepený spoj je rovnako kvalitný a mnohokrát pevnejšií ako spoj montovaný, a nie je potreba si do automobilu vŕtať zbytočne diery U spojlerov typu WRC, ST alebo spojlerov s veľmi plošne malými dosadacími plochami určite odporúčame vykonať montáž kombinovanú, tj spojler montovať aj lepiťMontáž pomocou skrutiekNajdôležitejšou časťou tohto spôsobu montáže je presné označenie polohy montážnych dier na automobil - tu je niekoľko tipov:1 Spojler priložte k automobilu a označte naň tvar dosadacích plôch a body pre následné vyvŕtanie označte odmeraním od ich okrajov2 Montážne otvory vo spojlera a jeho okraje zľahka naolejujte Z plastickej hmoty (plastelína, žuvačka apod) vymodelujte guličky, mierne väčšie, než samotné otvory v spojleri a následne ich do všetkých týchto otvorov zľahka umiestnite Po presnom priložení a potom sňatí spojlera z daného, dobre odmaštěného miesta automobilu, by táto hmota mala zostať na voze a poslúžiť tak ako body pre následné vŕtanie3 Z konca skrutiek alebo závitnica M5 ( M6 ) si vyrobte kužeľovitým brúsením ostré hroty cca 1 cm dlhé Tieto namontujte do pripravených montážnych otvorov v spojleri Po priložení a zatlačení spojlera k automobilu tu zostanú stopy pre následné vŕtanie Pozn: tento spôsob je vhodný iba v prípade, že uhol dosadacích plôch spojlera je k automobilu súbežný (prevažne u spojlerov určených pre veka kapôt)4 Pripravte si zhruba 2 cm široké, ľahko lepivé pásiky (napr papierové), o cca 4 cm dlhšie ako sú dosadacie plochy spojlera Na oboch koncoch tejto pásky vytvorte malé okrúhle otvory Prelepte týmito páskami dosadacej plochy spojlera tak, aby pretínali ich montážne otvory a presahovali cez ich okraj z oboch strán zhruba rovnako, v tomto prípade z každej strany cca 2 cm Ostrým predmetom prepichnite pásku v mieste montážnych otvorov spojlera Priložte spojler na miesto určené k automobilu Vyrovnajte presahujúcu časť pásika a označte na automobil obrys okrúhlych otvorov v páske Zložte spojler, odlepte z neho pásky a priložte ich otvory presne na označené miesta automobilu Prepichnutá miesta v páske sú v tomto prípade body pre následné vŕtanieTento spôsob je podľa skúseností najpresnejší a najjednoduchší- spojlery sú opatrené vnútornými závitmi M5 ( M6 ); pre vŕtanie použite vrták o 1 mm väčší, tzn 6 alebo 7- v prípade nutnosti montovať spojler cez vnútornú výstuhu kapoty alebo piatych dverí je ideálna túto prevŕta dlhším vrtákom v jednom pracovnom procese z vonkajšej strany automobilu pod cca rovnakým uhlom ako vedenie skrutky v montážnych otvoroch spojlera- prevŕtané otvory na vnútornej výstuhe následne zväčšite frézou či vrtákom na priemer 10 mm- po obvode dosadacích plôch spojlera naneste tesniacu hmotu (napr silikón) alebo nalepte samolepiacu tesniacu pásku, napr mirelon- spojler priložte k automobilu a primontujte skrutkami (v prípade montáže cez výstuhu je ideálne použiť imbusové skrutky preto, aby nedochádzalo pri montáži k spadnutiu skrutiek do priestoru za výstuhou)- v prípade, že ste spojler montovali cez výstuhu, diery vo výstuhe zaslepte gumovými vsuvkami, tzv rezistýnkami, alebo väčšou guľatú samolepkouMontáž lepením- k montáži budete potrebovať : brúsny papier zrnitosti cca 80; lepiacu pásku najlepšie papierovou alebo PP; brúsnu handričku alebo brúsny papier zrnitosti cca 1000; ceruzku alebo fix; polyuretánové lepidlo alebo MS polymér - pozri OBRÁZOK č1- spojler položte na pripravenú mäkkú pracovnú plochu, aby ste mohli so spojlerom manipulovať a nepoškriabali lak - viď OBRÁZOK č2- brúsnym papierom zrnitosti cca 80 zdrsnite dosadacej plochy spojlera - pozri OBRÁZOK č3POZOR : takmer všetky spojlery Stylla majú z výroby povrch hladký (niekedy skoro lesklý) Pokiaľ si nebudete istí, že v lakovni dosadacej plochy spojlera pred nanášaním podkladových hmôt či priamo laku dostatočne zdrsnil, radšej tieto hmoty brúskou alebo týmto brúsnym papierom odstráňte až do tela spojlera - to preto, aby nedošlo k odpadnutiu spojlera v dôsledku neprilnutia týchto hmôt ( lakov , plničov apod ) k povrchu spojlera- priložte spojler k automobilu a označte naň obrys dosadacích plôch spojlera - pozri OBRÁZOK č4- označené miesta na automobile dôkladne odmastite, najlepšie mechanicky, jemným brúsnym papierom zrnitosti cca 1000 ( takto lak nepoškriabu, iba zmatníme ) - pozri OBRÁZOK č5- malé množstvo lepidla naneste na všetky takto odmastené plochy a napr prstom v gumovej rukavici sa snažte lepidlo votrieť, tzv dosadacej plochy " začernit "; týmto docielite ideálne priľnavosti lepidla k povrchom - pozri OBRÁZOK č6 a č7- na dosadacie plochy spojlera naneste odhadom také množstvo lepidla, aby sa v ideálnom prípade lepidlo po pritlačení spojlera k automobilu nevytlačila von okolo dosadacích plôch a pritom plošne vyplnilo čo najväčšiu ich časť (u spojlerov s väčšími dosadacími plochami stačí lepidlo nanášať bodovo ) - pozri OBRÁZOK č8- spojler priložte k automobilu, miernym tlakom pritlačte a pohýbte sa spojlerom do strán tak, aby sa lepidlo rozprestrelo - pozri OBRÁZOK č9- zafixujte spojler k automobilu, napr lepiacou páskou, zaťažte apod - pozri OBRÁZOK č10- prebytočné vytlačené lepidlo zotierajte handričkou napustenou benzínom - pozri OBRÁZOK č11- fixačné pomôcky odstráňte po stuhnutí lepidla- úplne zaťažiteľný ( napr v umývačke ) je spoj, podľa skúseností, po cca 24 hodinách, ale riaďte sa návodom konkrétneho použitého lepidla
Certifikát |
ATEST 8SD 3624 |
Výrobca |
Stylla |
Rok výroby |
2001 |
Značka automobilu |
Honda |
Model automobilu |
CIVIC |
Typ autodoplnku |
Spojlery |